Western
Paco, een reizende schoenenverkoper uit Spanje, pikt de lifter Nino op. Nino, een onbeduidende Russische immigrant, gaat er prompt met Paco's auto vandoor. De gestrande Spanjaard krijgt op zijn beurt een lift van Marinette, een plaatselijk winkelmeisje. Paco wordt ontslagen vanwege het verlies van zijn auto, maar vindt soelaas in de armen van Marinette en trekt bij haar in. Dan ontmoet hij Nino weer, die zijn auto inmiddels weer kwijt is. Paco is woedend en slaat Nino het ziekenhuis in, een gebeurtenis waaruit vreemd genoeg een prachtige vriendschap ontstaat. Wanneer Marinette Paco voorstelt een drie weken durende pauze in hun relatie in te lassen, teneinde de diepte van hun gevoelens te kunnen peilen, gaan Paco en Nino op pad. De twee nieuwe vrienden kunnen uitstekend met elkaar opschieten en winnen elkaars vertrouwen. Er is slechts één wolkje aan de lucht: Paco trekt zonder enige moeite vrouwen aan, terwijl Nino nooit een meisje krijgt. Dat stemt hem woedend.Poiriers Marion, die afgelopen jaar in Nederland is vertoond, was een kleinschalig, integer drama met grote emotionele diepten. Ook in zijn nieuwste film schetst Poirier een gevoelig portret van mensen die zelden te zien zijn in Franse films: de lagere middenklasse, woonachtig in kleine dorpen en op het platteland. Ze kennen tegenslag, maar gaan er niet buitengewoon onder gebukt. Poirier heeft een diep respect voor zijn personages en zet ze met grote affectie en oog voor detail neer.