Tragische magie
Een afstotelijke, oude, vette man daalt of in een luguber laboratorium. Hij lijkt eerder een alchemist of een demonische tovenaar dan een wetenschapper. Met allerlei griezelige stoffen brouwt hij onbestemde mengsels en experimenteert met al dan niet levende ingrediënten. Als bij een ritueel danst hij om de hekserij te versterken. De film bevat geen dialogen en vertelt zijn verhaal louter en virtuoos op een visuele wijze. De technische zorgvuldigheid waarmee het rottende en druipende laboratorium in beeld is gebracht draagt sterk bij aan het effect. (GjZ)