The Second Civil War
In de Verenigde Staten zullen in de niet al te verre toekomst één miljard - legale en illegale - immigranten wonen. Om the American Way of Life veilig te stellen, verklaart Farley (Beau Bridges), de gouverneur van Idaho, de grenzen van zijn staat gesloten voor immigranten. De president, die adviezen ingefluisterd krijgt van zijn oppermachtige public relations goeroe Jack Buchan (James Coburn), stelt Farley een ultimatum om de grenzen weer te openen: 67 en een half uur (niet de geplande 72, omdat hij de laatste uitzending van zijn geliefde soap All My Children liever niet mist). De crisis escaleert wanneer Farley het leger oproept een militaire blokkade op te zetten. Al snel proberen verschillende etnische groepen hun eigen gebieden af te bakenen, zoals daar zijn de Sioux, de Crisps, de Bloods, de Ieren, de Spanjaarden, de Sikhs, enzovoort. Montana en Utah mobiliseren hun troepen. Een burgeroorlog is nakende. De internationale nieuwszender NewsNet snelt toe. De Amerikaanse droom staat op het punt een bloedbad te worden, dat prime time op televisie zal worden uitgezonden.Deze groots opgezette zwarte komedie, oorspronkelijk voor televisie gemaakt, wordt gesterkt door een star-studded cast, met namen als Beau Bridges, Elizabeth Peña, James Earl Jones, James Coburn, Joanna Cassidy, Dennis Leary.