Malpractice
Kiss or Kill lijkt aanvankelijk de zoveelste film over een jong crimineel stel op de vlucht door een bar landschap. Je zou denken dat hieraan na fenomenale films als Badlands van Terence Malick en They Live by Night van Nicholas Ray niets meer te verbeteren valt. Bill Bennett steekt echter zowel Ray als Malick naar de kroon in een - wat pas gaandeweg de film blijkt - griezelig meedogenloze variant op het genre.Nikki en Al zijn kleine criminelen, tuchthuisboefjes, die samenwerken volgens een oud en beproefd recept: Nikki pikt dronken getrouwde mannen op in een bar, waarna Al het gedrogeerde slachtoffer letterlijk en figuurlijk uitkleedt. Op een dag gaat het mis. Het slachtoffer sterft onder hun handen. In zijn bagage vinden ze een explosieve pedofiele videoband: de bekende sportster Zipper Doyle doet het op de band met een jongetje. Nikki en Al ontvluchten de stad, maar worden al snel door zowel de politie als Zipper Doyle op de hielen gezeten. Op hun steeds desperatere vlucht laten ze een spoor van geheimzinnige lijken achter.Om het bijzondere talent van Bennett te demonstreren, draait in dit programma ook zijn oudere fake-documentaire Malpractice -Every Mother's Nightmare, waarin een akelig echt lijkende bevalling wordt vastgelegd die misloopt doordat een arrogante jonge arts verkeerde beslissingen neemt. Het kijken naar deze film wordt zwangere vrouwen ten sterkste ontraden. (GjZ)