Een spannend en fraai gestileerd Kammerspiel over het liegen van de waarheid. Het rijkeluiszoontje John Walter Wayland (een sterke rol van Tim Roth) wordt beschuldigd van moord op de mooie en sjieke prostituée Elizabeth. De vrouw is op beestachtige wijze vermoord; haar verminkte lichaam is op verschillende plaatsen in een stadspark teruggevonden. Afgezien van flashbacks, dromen en fantasieën, speelt de handeling zich voornamelijk af in de verhoorkamer van een politiebureau. Wayland wordt op een leugendetector aangesloten en ondervraagd door de rechercheurs Braxton en Kennesaw. Kennesaw is een ervaren, hardvochtige en geslepen ondervrager, maar Wayland blijkt een geduchte tegenstander. Dankzij zijn geld en zijn contacten weet hij meer over zijn ondervragers dan zij over hem. Hij draait de rollen om. Braxton heeft speelschulden die hem chantabel maken en de bikkelharde Kennesaw blijkt een gefrustreerde perverseling die nota bene de bewuste hoer Elizabeth heeft mishandeld. Wayland speelt een slim en gemeen spel, waardoor uiteindelijk onduidelijk blijft wie de dader is. Wel is duidelijk dat een beestachtige killer op vrije voeten blijft.Opmerkelijk in deze film van de jonge tweeling Jonas en Josh Pate is de enscenering van de wrede fantasieën van de hoofdpersonen. Zo zien we hoe Wayland in gedachten zijn moeder vermoordt en hoe Kennesaw zich in zijn verbeelding ontdoet van zijn mooie overspelige vrouw. (GjZ)