Chronic
Persoonlijke experimentele kroniek van een vrouw en haar neigingen tot zelfmoord, gespeeld door de regisseuse zelf. Ze gebruikte diverse filmische technieken als dubbeldrukken en inkleuring om de innerlijke vervreemding een uiterlijke vorm te geven. In tussentitels en door een vertelstem wordt de existentiële nood van de vrouw gedetailleerd toegelicht. Reeves, die eerder bloederige visuele bewerkingen van gedichten maakte, schrikt niet terug voor de uiterste consequentie in de verbeelding van een suïcidale geesteszieke. (GjZ)