Under the Bridge
Sammy is een visser in New York. Hij vormt het raam waarin de vertelling plaatsvindt van Eddie Manley, een achtjarig zwart jongetje dat is weggelopen uit het weeshuis in Brooklyn en zich aansluit bij een kleine kring van mensen aan de zelfkant, die in de verlaten fabriekspanden onder de Williamsburg Bridge wonen.Als hij Hellhole, een verlaten pakhuis aan de East River, binnenglipt, maakt hij per ongeluk John wakker, de meest invloedrijke van het gezelschap. John weet niet goed wat hij met Eddie aanmoet en doet de verantwoordelijkheid voor Eddie naar Kathy over. Kathy is een heroïnehoertje dat ooit de zeggenschap over haar eigen kind verloren heeft aan de staat. Kathy wijst Eddie af, maar wanneer haar huisgenoot Christine overlijdt aan een overdosis neemt Eddie Christine's plek in een gaat naast Kathy slapen. Gedwongen samen te leven in een kleine kamer groeien Eddie en Kathy langzaam naar elkaar toe. Eddie's onzekere bestaan komt in een stroomversnelling terecht als hij bij een winkeldiefstal betrokken raakt.Schrijver, producent en regisseur Weinstein heeft een imponerend speelfilmdebuut gemaakt, waarin Damien Leake een uitstekende vertolker is van het jochie Eddie. De film toont door Eddie's ogen de mensen in Brooklyn en hun vaak eigenaardige levensstijl. De laatste opnamen voor deze low-budget film werden afgelopen winter voltooid, resulterend in een hartverwarmende film waarin documentaire-achtige elementen een belangrijke rol spelen. De film werd gedraaid op 35mm maar heeft een spontaan, 8mm-achtig aanzien, waarin een uitgelezen gezelschap van professionele en non-professionele acteurs de intrigerende wereld van Brooklyns onzichtbare bestaan gestalte geeft.