Een spannende reportage met een schijnbaar autobiografisch karakter. De filmmaker krijgt de opdracht om een televisiedocumentaire te maken over oude holen in de bergen van Galilea. Aanvankelijk werkt hij ongeïnspireerd aan wat een routineklus lijkt. Door een toeval stuit hij op het verhaal van de onopgeloste moord op de jonge dichter Saul Havilio. Havilio werd dood aangetroffen in de buurt van de bergholen. De berg Menon zou oude geheimen bevatten, misschien wel tempelschatten. Mysterie mengt zich met actueel gevaar als de filmmaker een gewapende beweging die ijvert voor een zelfstandig Galilea voor de voeten blijkt te lopen.Op een interessante manier verknoopt Daniel Wachsmann verschillende elementen in zijn film: een geheimzinnig jongensboekverhaal, het dagboek van een filmer, de stijl van opdringerige reality TV en een schets van een gewelddadig land waar de politieke spanning te snijden is. (GjZ)