Po di Sangui
In het dorpje Amanha Lundju wordt bij elke geboorte een boom geplant. Wanneer een dorpeling sterft, wordt zo'n boom zijn ziel. Langzaamaan worden er echter steeds meer bomen gekapt om in de eerste levensbehoeften te kunnen voorzien. Dou, een nomade, komt terug uit de savanne. Zijn tweelingbroer Hami is net overleden. Dou moet zijn plaats innemen en met Hami's vrouw en dochter leven. De jonge Saly, die aan Dou was beloofd, is gek van verdriet. Als dan ook nog de bosopzichters uit de grote stad komen is het hek van de dam. De regisseur hoopt met zijn film de toeschouwer bewust te maken van de relatie tussen mens en natuur. Het is een boodschap van hoop in een door de industrie snel veranderende samenleving van Guinee-Bissau.