Jidu hanleng
Qi is een performance-kunstenaar. Hij is jong, impulsief en zit vol idealen. Maar door de grauwheid van het bestaan verliest hij langzaam maar zeker zijn vitaliteit. Nervositeit en vermoeidheid leiden tot verwarring. Voor Qi wordt de dood aantrekkelijker dan al het andere in zijn leven. Maar hij heeft specifieke ideeën over wat de dood is en over hoe je moet sterven. Hij besluit te sterven en van zijn dood zijn laatste performance te maken. Op de langste dag van het jaar zal hij met zijn eigen lichaamswarmte een groot blok ijs laten smelten, om daarna door onderkoeling om te komen. Hij noemt het project 'Begrafenis in ijs'. Op die dag zal het hoe dan ook afgelopen zijn met hem.Maar hoe is het na de dood? Hoe kan hij ervoor zorgen dat hij met het verlies van zijn leven niet ook zijn bewustzijn verliest? Waar blijven al zijn ideeën? Waar zal zijn performance uiteindelijk toe leiden? Het is een riskant project. Met al deze vragen in zijn hoofd gaat Qi geleidelijk op zijn dood af en raakt geestelijk steeds meer geïsoleerd. Hij staat op de rand van een instorting. Als de normaal gesproken zo warme langste dag nadert, merkt Qi dat het eigenlijk niet het blok ijs is, maar de omgeving die extreem koud is.Jidu Hanleng is een in Peking opgenomen, onafhankelijk geproduceerde film.