Essaïda
Amine, kunstenaar in Tunis, zit in een creatieve dip als hij een expositie van zijn schilderijen moet voorbereiden. Op straat ontmoet hij de tiener Nidal en besluit hem te volgen. Nidal woont in Essaïda, een wijk waar de gemigreerde plattelandsbevolking op werk hoopt. Amine weet Nidal ter plekke over te halen model voor hem te staan. Nidals vader is alcoholist en mishandelt zijn zoon. Amine ziet met lede ogen Nidals leefsituatie aan. Weer thuisgekomen besluit hij dat hij een nieuw leven wil beginnen in Essaïda, om de sfeer en de mensen daar te vangen in kleuren en licht. Ondertussen brengen omstandigheden Nidal op het criminele pad. Inspiratiebron voor de film was de wijk Essaïda in Tunis, waar Mohamed Zran, die al vanaf zijn vijftiende in Parijs woont, vijf jaar vertoefde.