2 Duo
Yu werkt als winkelmeisje in een boetiek, en woont samen met Kei, een jongen met acteursaspiraties. Na een onbenullige ruzie stelt Kei voor om te gaan trouwen. Zijn voorstel verwart haar, en ze begint zich af te vragen wie hij nou eigenlijk is. Op een dag vertrekt Yu: ze onderneemt een reis om haar balans terug te vinden. Wat moet dit stel dat niet met, maar ook niet zonder elkaar kan leven?2 Duo is het speelfilmdebuut van Suwa Nobuhiro. Hij werkte voorheen als regieassistent van Yamamoto Masashi en heeft diverse televisiedocumentaires op zijn naam staan. Die ervaring kwam hem goed van pas bij het maken van deze ambitieus opgezette film, waarin het vooraf geschreven scenario, improvisaties op de set en documentaire elementen tot een organisch geheel samensmelten. Suwa vroeg zijn acteurs het scenario te vergeten. Door vele repetitiesessies kwam hij tot de uiteindelijke filmversie. De gelaagdheid van de film wordt nog verder vergroot doordat er interviews met de acteurs in zijn opgenomen. De hoofdrol van Yu wordt gespeeld door Yu Eri, een actrice die een bijzondere rol vertolkte in Kumashiro Tatsumi's videofilm Immoral: midarana kankei (1994). De fotografie van de film is in handen van Tamura Masaki, die eerder Takamine Go's Untamagiru (1989) draaide (vertoond op het festival van 1991). Zijn documentaire 'handschrift' leende zich uitstekend voor deze film.