Ya Donia Ya Gharani
De film speelt zich af in het gebied Darassa, een volkswijk ergens in Cairo met vele graven en monumenten, waar de mensen om het bestaan moeten vechten. Nawal, Sekina en Fatma leven in een nederig stulpje. Ze zijn sinds hun jeugd bevriend, en ontdekken plotseling dat hun levens zinloos voorbijgaan in hun voortdurende poging zichzelf te onderhouden en op een fatsoenlijke manier te leven. Fatma is verliefd op Youssef, die echter achter een rijke dame op hogere leeftijd aan zit. Sekina houdt zielsveel van Fatma's broer Abdou. Hun plannen om na hun seksuele gemeenschap ook te trouwen worden gedwarsboomd als Abdou zich bij een fundamentalistische groep aansluit en bepaalde veranderingen bij Sekina eist, waaronder een bepaalde operatie. Ondertussen is Nawal verliefd op Sekina's broer Hassan, die aan een trauma leidt dat hij vermoedelijk tijdens de Golfoorlog heeft opgelopen. Drie prachtig gekleurde vissen, gewapend met sarcasme en een grenzeloze passie voor het leven, happen naar frisse lucht. Hun dromen lijken op niets uit te lopen, maar ze hebben het tenminste geprobeerd.