Stardust-Stricken, Portrait of Mohsen Makhmalbaf
De energieke en eigenzinnige filmmaker Mohsen Makhmalbaf wordt door zijn portretteur Houshang Golmakani gevolgd tijdens een reis door zijn weerbarstige oeuvre. Golmakani filmde de cineast in zijn huiselijke situatie en op de set van zijn films. Speciaal voor Rotterdam maakte Golmakani een geactualiseerde versie van zijn portret: hij voegde opnamen toe van Makhmalbaf op de set van de recente films Salaam Cinema (ook op dit festival te zien) en Gabbe. Een andere toevoeging is een gesprek tussen Makhmalbaf en Werner Herzog. De film is opgedragen aan de echtgenote en de kinderen van Makhmalbaf die enkele jaren geleden omkwamen toen het huis van de controversiële filmmaker in brand werd gestoken.