Slag in de Javazee
Documentaire over de slag in de Javazee van 27 februari 1942. De slag betekende meer dan een rampzalige confrontatie tussen de Japanse en de Geallieerde zeestrijdkrachten; het was een confrontatie tussen Oost en West en tussen de oude en de nieuwe tijd.