On the Beat
Wijkagent Yang Guoli maakt erg lange dagen, wat zijn gezin flink veel stress oplevert. Als een dronkenlap gebeten word door een hondsdolle hond besluit het hoofdkwartier een grote schoonmaak te houden. De werkdruk neemt zienderogen toe.
Deze komische ensemblefilm is het tweede deel in Nings Beijing Trilogie, die de veranderingen in de hoofdstad analyseert. Alle acteurs zijn non-professionals en de agenten bovendien echte Chinese wijkagenten. Regisseur Ning behoort qua thematiek tot de Zesde Generatie-filmmakers, waartoe ook bijvoorbeeld Jia Zhangke gerekend wordt. Met On the Beat verbreedde zij haar horizon door een traditionele samenleving te schetsen die van alle kanten wordt bedreigd door moderniteit.