Lunatic
Dramatisch verhaal over de haat-liefde verhouding tussen twee broers, in gang gezet door een nog maar net van haar waanzin genezen actrice. Omdat ze een verbroken liefdesrelatie niet kan verwerken, komt de actrice Yumiko in een psychiatrisch ziekenhuis terecht. Daar komt al snel niemand haar meer bezoeken; alleen de alcoholische romanschrijver Akimoto blijft haar trouw. Als ze genezen wordt verklaard trekt ze bij Akimoto in. Niet omdat ze iets voor hem voelt, maar omdat ze nergens anders heen kan. Op een dag ziet Yumiko op straat een jonge zwerver. Ze ontfermt zich over deze Yuji, die als kind door zijn moeder in een vlaag van gekte werd gecastreerd. Yuji doet Yumiko aan haar ooit verloren geliefde denken. Hij kan haar liefde echter niet beantwoorden en vraagt zijn broer Koichi om voor hem in de plaats met Yumiko naar bed te gaan. Jaloezie en achterdocht drijven de broers echter meer en meer uiteen. De schrijver Akimoto observeert de bizarre verhoudingen en ontleent er stof aan voor zijn boek. Sato Toshiki was tijdens het vorige festival van Rotterdam aanwezig met zijn film Tandem, die in het Pink Pictures from Japan programma draaide. Sato is wel aangeduid als een van de Grote Vier van het pink genre. Hij heeft vele porno-achtige films op zijn naam staan, maar Lunatic is zijn eerste poging om een 'gewone' film te maken. Wel is het Sato's ambitie om Japanse films te (blijven) maken zoals niemand ze ooit eerder zag.