Koridorius
Een corridor, een gang, in een uitgeleefd woongebouw. In een mooi, fotografisch zwart-wit geeft Bartas een aantal melancholische portretten van de bewoners van deze gang, levend in een wereld van verval en ondergang. De film vertelt geen lineair verhaal, maar biedt een collage van soms verstilde, soms wat minder poëtische momenten. Resultaat is een volstrekt origineel amalgaam van kunstmatige stilering en documentair realisme. The Corridor geeft in een notedop de stand van zaken weer die volgens de maker typerend is voor de situatie in het huidige Oost-Europa. Een apocalyptische wereld, waarin genegenheid sneller wordt verloren dan teruggevonden. Naast een onverbloemd beeld van verlopen types, geeft de film ook een fraai portret van actrice Katerina Golubeva (hoofdpersoon in Bartas' eerdere film Trys Dienos en in J'ai pas sommeil van Claire Denis) en van de filmmaker zelf.