Haonan haonu
Het verhaal speelt zich af in hedendaags Taipei. Liang Ching, een jonge actrice, wordt lastig gevallen door een onbekende man die haar regelmatig opbelt, maar niets zegt. Bovendien heeft hij haar dagboek gestolen en stuurt haar herhaaldelijk pagina's daaruit per fax. Liang Ching is bezig met de repetities van een rol in een film over twee anti-Japanse guerrilla's in het China van de jaren veertig. Haar invulling van de scènes lijkt meer en meer te worden beïnvloed door haar persoonlijke geschiedenis, met name door de gefaxte dagboekaantekeningen. Ze herinnert zich de tijd dat ze als barmeisje werkte, drank- en drugsverslaafde was en een korte, heftige relatie had met de gangster Ah Wei. Naarmate Liang Ching zich door het script van de film heen werkt wordt de identificatie met haar filmrol sterker, maar haar leven wordt nog steeds beheerst door onderwereldfiguren. Haar zwager - over wie haar zus beweert dat Liang Ching er een relatie mee heeft - is betrokken bij het bouwen van een verwerkingsfabriek voor chemisch afval op het Taiwanese platteland. Langzaam maar zeker lossen de grenzen tussen de film-in-de-film, de onderwereld en Liang Chings herinneringen aan Ah Wei op.