Die Angst des Tormans beim Elfmeter
Joseph Bloch is een geflipte doelman uit de tweede divisie. Na van het veld te zijn gestuurd, vermoordt hij een bioscoop- caissière. Hij verlaat de stad en bezoekt een oude kennis ergens vlakbij de grens. Hij maakt lange wandelingen en maakt praatjes met de mensen uit de streek: dorpelingen, veldwachters, douane- beambten, kapsters. Maar na een paar dagen wordt hij meer en meer bevangen door de angst voor de gevolgen van zijn daad - de 'angst voor de strafschop'. Hij keert terug naar de stad, in afwachting van het moment dat die bijzondere penalty genomen gaat worden. Geen misdadiger, maar een man die in snel tempo krankzinnig begint te worden.