Yallayaana
Net als in de vorig jaar in Rotterdam vertoonde Twist à Popinguine overheerst ook in de liefdevolle, licht ironische blik van de regisseur op de personages in zijn film. Als Daouda, de plaatselijke buschauffeur, zich op een ochtend verslaapt, aanschouwt hij bij het ontwaken een hem dierbaar tafereel: zijn gezin ontbijt, een van zijn vrouwen wast en een andere vrouw ontfermt zich over een van de baby's. Eenmaal op weg zingt Daouda opgewekt ('God is goed, zeker, maar zorg ook goed voor jezelf') terwijl zijn zoon de passagiers helpt. En wat een passagiers vandaag! Jammer dat de bus pech krijgt en daardoor de dagelijkse rit toch wat grimmiger wordt. Sene Absa laat met Yalla yaana zien waarin het Afrikaanse volkskarakter wezenlijk verschilt van het westerse.