Tsuma wa Filipina
Met de groei van de Japanse economie nam ook het aantal buitenlanders dat in Japan kwam werken drastisch toe. Tegen deze achtergrond huwt , de maker van deze documentaire, Theresa, een Filipijnse die als animeermeisje in een bar werkt. De film bestaat uit twee delen. In het eerste deel trouwen Terada en Theresa in Manila. Hij is dan nog student aan de filmschool en keert na de bruiloft terug naar Japan, zijn vrouw bij haar familie achterlatend. Deel één eindigt met de geboorte van hun baby. In het tweede deel is Terada afgestudeerd en komt Theresa naar Japan. Later voegt ook hun dochter Yoko zich bij hen, die tot dan door Theresa's moeder werd verzorgd. is een zeer persoonlijke, autobiografische film die licht werpt op het immigrantenvraagstuk, hun arbeidsvoorwaarden en de houding die de Japanners tegenover hen innemen.