The Coriolis Effect
Korte, ironische en fantastische film over twee meteorologen, Ray en Stanley, op weg naar een tornado. Tussen de twee woedt een emotionele storm omdat Ray net heeft gehoord dat zijn vriend en collega Stanley met zijn vriendin naar bed is geweest. Voor nog meer afleiding zorgt de mooie en mysterieuze Ruby, die hen overhaalt haar mee te nemen. De film bevat vele speelse verwijzingen naar The Wizard of Oz, zoals de orkaan zelf, het apparaat van Ray en Stanley dat net als Dorothy's hondje Toto heet en Ruby, die genoemd is naar de Ruby Slippers. Het fantastische slot is het meest expliciete eerbetoon aan het wezen van Oz. De titel is de wetenschappelijke uitdrukking om het effect te beschrijven dat het draaien van de aarde heeft op datgene wat zich op de oppervlakte van de aarde afspeelt, zoals tornado's.