Saxman
Piet le Blanc (73 jaar) heeft de afgelopen vijftien jaar voornamelijk in de Rotterdamse binnenstad op straat en in de kroeg geleefd en doet dat nog steeds. Hij probeert met het spelen op zijn sax of zijn viool het hoofd boven water te houden. Vaak is hij welkom, krijgt hij een borreltje en een sigaar, maar soms wordt hij bespot en weggestuurd en zoekt hij vloekend en lachend zijn weg. Voorheen maakte hij deel uit van verschillende grote en minder grote orkesten. Bebop, funk, blues en het levenslied, Piet heeft alle stijlen in huis. Het afgelopen jaar kreeg hij de erkenning die hij verdient. Er werd een cd opgenomen en een gala-avond voor hem georganiseerd in een uitverkocht Luxor in Rotterdam. Een avond om nooit te vergeten, waarna Piet gebroken naar huis ging. Pas na een paar dagen stilte vertoonde hij zich weer in het Rotterdamse uitgaansleven.