Ryadom
Parabel waarin honden de acteurs zijn en dat is in een film voor volwassenen verrassend en origineel. Een andere belangrijke rol is weggelegd voor het geluid. Naast het lawaai van de moderne tijd is er de moderne muziek van de ook in het westen veel aandacht trekkende componiste Sofia Goubaidoulina. Daarnaast worden er flarden bekendere klassieke muziek gebruikt. De nacht in een moderne vervallen stad is voor de hondenvangers. Een slimme herdershond weet echter met allerlei kunstjes de hondenvangers gunstig te stemmen en ontsnapt zo aan het lot dat tientallen van zijn soortgenoten wel te wachten staat vannacht. De herdershond gaat naar het asiel, op zoek naar zijn maatje, een grote zwart-wit gevlekte Duitse dog. De heldhaftige herdershond helpt de dog ontsnappen en samen genieten ze van hun vrijheid in de vers gevallen sneeuw ! in vuilnisbakken zoeken ze hun maaltijd bijelkaar.