Nattevagten
Martin dacht dat zijn nieuwe baantje als nachtwaker in het mortuarium van een ziekenhuis hem ruim voldoende tijd zou opleveren om te studeren, maar de dingen lopen anders dan hij had verwacht. Zijn beste vriend Jens heeft een nieuw 'spel zonder grenzen' bedacht. Ze dagen elkaar uit en de verliezer moet zijn vrijheid eraan geven, trouwen en zich in een burgerlijk bestaan schikken. Door dit ogenschijnlijk veilige spel raakt Martin betrokken bij een serie seksuele lustmoorden. Zijn bijgeloof en de vele uren die hij alleen doorbrengt tussen de lijken, doen Martin aan zijn eigen verstand twijfelen. Zeker als hij door een aantal zorgvuldig geplande 'toevallige gebeurtenissen' de meest voor de hand liggende verdachte wordt. Inspecteur Wörmer legt uit dat er altijd een zondebok gevonden moet worden wanneer een seriemoordenaar ermee ophoudt. En alles, aldus Wörmer, wijst erop dat Martin daarvoor de meest geschikte kandidaat is. Langzaam wordt het Martin duidelijk wie hem er probeert in te luizen.