Dos Crimenes
Marcos Gonzales, een impulsieve bohémien, wordt verdacht van een misdaad die hij niet gepleegd heeft. Hij besluit onder te duiken tot het misverstand opgehelderd is en gaat naar zijn oom Ramon, die hij al jaren niet meer heeft gezien, in het stadje Muerdago. Ramon is een zeer rijk man, heeft geen kinderen en is ziek. Marcos' komst is voor hem een aangename verrassing, maar de familie aast op de erfenis en is minder blij met Marcos' komst. Marcos' lichtzinnigheid en vitaliteit - en de leugens die hij moet vertellen - botsen met de rigide sociale structuur en de saaiheid van de kleine gemeenschap en de zich bedreigd voelende familieleden. Amalia, zijn aangetrouwde nicht, en haar dochter Lucero vinden bij Marcos evenwel de romantiek en spanning die zolang uit hun leven verdwenen waren. Deze nieuwe situatie en passies leiden tot misdaden.