Bab el-Oued City
Algiers, 1988, niet lang na de bloedige oktoberopstanden. De jonge Boualem werkt 's nachts in een bakkerij en slaapt overdag. Als hij slaapt schalt de boodschap van de islamitisch fundamentalistische beweging van Said uit vijftien luidsprekers door de arbeiderswijk. Op een nacht verdraagt Boualem de herrie niet langer en hij gaat over de rooie. Hij rukt een van de luidsprekers van een dak en gooit hem in zee. Dat is aanleiding voor een reeks vergeldingsmaatregelen van Said. De personages in staan ieder voor een manier van denken in het huidige Algerije. Het is dan ook niet alleen in de film dat een door tegenstellingen en onzekerheden gevoed conflict uitmondt in extremisme en geweld die de gehele bevolking treffen.