The peach blossom land
Een theater in het hedendaagse Taipei. Een theatergroep houdt de generale repetitie van het toneelstuk 'Geheime liefde', over de herinneringen van een stervende man aan zijn grote liefde, die hij in 1948 in Sjanghai op het Chinese vasteland beleefde. De wegen van de twee geliefden, Jiang en Yun, werden echter gescheiden door het uitbreken van de burgeroorlog. Na de machtsovername door de communisten in 1949 week Jiang uit naar Taiwan, waar hij trouwde met een andere vrouw. Doordat zowel de regering van Taiwan als die van China het hun burgers niet toestond te 'communiceren met de vijand', hebben Jiang en Yun veertig jaar lang geen contact met elkaar gehad. Toen het aan het einde van de jaren tachtig mogelijk werd om de bewoners van het andere China te ontmoeten, bleek opeens dat Yun al die tijd ook in Taiwan heeft gewoond. Jiang is wanhopig en vanaf zijn sterfbed laat hij een advertentie in de krant plaatsen om Yun nog één keer te kunnen zien.De regisseur van het toneelstuk is niet tevreden met het spel van de acteurs, omdat ze er maar niet in slagen goed vorm te geven aan zíjn droom.Peach blossom land roept met uiterste zorgvuldigheid de breekbare sfeer op van het klassieke Chinese theater, waarbij veel aandacht is besteed aan kostuums, decors en belichting.