I have graduated
I have graduated! gaat over de laatst afstuderende groep jongeren die betrokken waren bij de gebeurtenissen van 4 juni 1989. Deze groep studeerde af in 1992. De film toont het leven op de campus en in het bijzonder de meer opwindende kanten ervan: liefde, seks en studeren in het buitenland. De studenten praten ook over hun ervaringen op die 4e juni en de invloed die dat op hen heeft gehad. Door de gedachten en gevoelens van de jonge studenten tegenover het alledaagse leven in de hedendaagse Chinese samenleving te plaatsen, schildert de film een sprekend beeld van hun unieke manier van leven.De SWYC interviewde enkele tientallen studenten van meer dan tien universiteiten en colleges in Peking. De groep ondervond vele moeilijkheden en risico's bij het maken van de film, maar uiteindelijk gelukte het ze de documentaire te voltooien.