Net als bij zijn debuutfilm The man from Island West maakte Hang met een kleine crew een schilderachtige film vol subtiele emotionele wendingen.Een klein eiland aan de zuidkust van Taiwan wordt gedomineerd door een militair garnizoen. De soldaten vormen een front tegen indringers die echter nooit komen. Het garnizoen wordt dan ook inert en raakt verveeld. De commandant bedenkt een Wilhelm Tell-achtig spel waarbij de soldaten bierblikjes van de hoofden van de officieren moeten schieten.De jonge soldaat Aki wordt achtervolgd door gedachten aan zijn overleden kapitein Huang, op wiens vroegere vriendin hij verliefd is. Hij heeft Huangs notitieboek bij zich, waarin vreemde en verontrustende tekeningen staan. Ook hoort hij de kapitein soms spreken. Van zijn commandant heeft Aki de leiding gekregen over de verkoop van legergeweren aan plaatselijke gangsters.Yisan, de soldaat die verkeerd mikte en Huang doodschoot, leeft nu ergens in de wildernis van het eiland. Hij probeert zijn vriendin Yihui te vinden maar weet niet dat ze dood is. Yisans vader is in de war en zoekt zijn zoon overal. Hij vindt een surrogaatzoon in de persoon van Bodo, een jongen die als tussenpersoon fungeert in de illegale wapenhandel. De vreemde gebeurtenissen stapelen zich op.Bodo balanceert op de grens tussen fantasie en werkelijkheid. De 'werkelijkheid' wordt gedomineerd door (letterlijke en figuurlijke) desertie. De fantasiekant van de film komt tot uiting in de beladen keuze van de locaties. De titel refereert aan een bijnaam voor Taiwan, letterlijk 'schateiland', en het eiland in de film staat dan ook symbool voor Taiwan zelf. Er wordt in de film veel gerefereerd aan het militaire verleden van het land.