All corners of the world
Voordat Tsai internationale erkenning verwierf met Re¡bels of the neon god maakte hij televisiefilms, waarvan de twee beste in Rotterdam vertoond worden. Hoewel misschien niet zo af en subtiel als Rebels, zijn beide films indrukwekkend en ontroerend. Ze tonen Tsai's grote empathie met de arme en cri¡minele onderklasse van Taipei. Op de Taiwanese televisie, waar de meeste beelden geschoond en overtuigd 'positief' zijn, moe¡ten deze films een overdonderende indruk hebben gemaakt.All corners of the world verhaalt van de wederwaardigheden van het gezin Chang, woonachtig in de rosse buurt van Taipei. De ouders werken als schoonmakers in een love hotel en sturen hun twee tienerkinderen er doorgaans op uit om ook wat te verdie¡nen. Zij kopen alle bioscoopkaartjes van op dat moment populaire films - zoals A city of sadness - en verkopen die met dikke winst. De film neemt een dramatische wending als de dochter met de gedachte speelt prostituée te worden. De meeste aandacht heeft Tsai echter voor de zoon, een latent literair talent dat nooit tot bloei zal komen.