A seaborn opera
Documentaire over een Rotterdams onderwerp bij uitstek: de traditie van de Holland America Lijn. In een wereld die gebukt gaat onder een economische crisis en vele oorlogen wordt er anno 1993 een luxe cruise-schip te water gelaten. Kosten: 250 miljoen dollar. Wat bezielt iemand om een fortuin uit te geven aan een verblijf op deze drijvende stad?