Weihnachtswölfe
Weihnachtswölfe draait om Clarissa, naast Hermann toch al een van de belangrijkste rollen. Ze heeft haar zwangerschap door een illegale abortus laten beëindigen, en aan de gevolgen ervan komt ze bijna zelf om het leven. Hermann heeft juist een ambitieus concertstuk voltooid, 'Spuren'. Tijdens de uitvoering wordt de cellopartij, die hij speciaal geschreven heeft voor Clarissa, noodgedwongen weggelaten.Helga, de radicale dichteres, begint een moeizame en bijna gewelddadige relatie met de filmmaker Stefan. Het kerstfeest komt dichterbij en Hermann valt steeds meer terug op Schnüschen. Clarissa ontvlucht het ziekenhuis en ontloopt voor de zoveelste keer het 'juiste moment' met Hermann.Het is 1963; in Frankfurt worden de Auschwitz-processen gevoerd.