Mohamed Bayoumi
Deze documentaire over de eerste pionier van de Egyptische cinema, de lang onbekend gebleven Mohamed Bayoumi, is een subtiel onderzoek naar het leven van de schilder, fotograaf, dichter, circusdirecteur, acteur en stichter van het eerste filminstituut in het Midden-Oosten.In de film lukt het een aantal kopieën van de allereerste Egyptische films te traceren, wat teruggaat tot 1923. Er wordt prachtig archiefmateriaal getoond van de eerste twee zwijgende films uit Egypte. Mohamed Bayoumi is letterlijk een zoektocht, tijdens welke de maker op allerlei materiaal stuit en met familieleden van Bayoumi over diens leven en werk praat.