King of New York
Frank White (een prachtige rol van Christopher Walken), zojuist vrijgelaten uit de gevangenis, vermoordt met zijn geheel door zwarten bevolkte gang een aantal rivalen teneinde de stad New York in de greep te krijgen. Hij wil de drugs-markt +!+ omzet ruim één miljard dollar +!+ onder controle krijgen. Daartoe moeten de Colombiaanse, Italiaanse en Chinese bazen uitgemoord worden. Daarnaast wil White burgemeester worden, bekostigt hij een ziekenhuis in Harlem en hoopt zo de wereld te kunnen verbeteren. White's antagonisten zijn drie detectives, maar die lijken niet te kunnen opboksen tegen zijn steeds betere image dat hij via de media opbouwt. De woede van de politie daarover betekent het begin van een geweldsspiraal, waarbij zelfs moorden tijdens een begrafenis niet geschuwd worden.