Blicklust
Een van de uitgangspunten voor deze experimentele film was een versleten super-8 SM-pornofilmpje dat Dietmar Brehm in 1991 in Amsterdam kreeg aangeboden. Hij kon naar eigen zeggen het fascinerende, door het amateurisme extra wrede materiaal met beelden van een vastgebonden blonde vrouw, niet afslaan. Hij plaatste dit materiaal tegenover opnamen van een operatie. Behalve dit found footage materiaal gebruikte Brehm nog enkele door hemzelf gemaakte opnamen. De vermenging van porno en medisch materiaal verhevigt de ervaring die het kijken naar deze van zichzelf al onaangename taferelen teweegbrengt.Brehm heeft eens gezegd dat hij zich vaak afvraagt of hij wel 'kunstfilms' maakt, of het eigenlijk geen horrorfilms zijn. En een van zijn stellingen luidt dat wat hij laat zien in feite dagelijks op de televisie te zien is; alleen de presentatie verschilt. Blicklust is onderdeel van een geplande zesdelige serie waarin hij wil reflecteren op kwesties rond seksualiteit en geweld.