Bell Diamond
Cathy Dolan wil haar man Jeff verlaten. Ze wint hierover advies in bij haar vriendin Haley, pakt haar spullen in en zegt tegen Jeff dat ze ervandoor gaat omdat ze een kind wil. Jeff zegt er niets aan te kunnen doen, helpt haar spullen dragen en bezuipt zich. Cathy vraagt raad bij een andere vriendin, Laura, die hulpvaardig opmerkt dat zij het 'zelf wel het beste zal weten'. Vervolgens verdwijnt Cathy voor een paar maanden van het toneel. Maar op een dag belt zij Jeff weer en vraagt of hij haar de volgende dag van het busstation wil ophalen. Opgewonden staat hij bij de halte, maar als hij Cathy uit de bus ziet stappen, kijkt hij tegelijk gechoqueerd en bezorgd: ze is hoogzwanger. Cathy daarentegen oogt gelukkig en vastberaden. Jeffs gelaatsuitdrukking wordt donkerder, maar dan glimlacht ook hij en schijnt zich zowaar te verheugen...Voor Bell diamond maakte Jon Jost op een indrukwekkende manier gebruik van de locatie, het vervallen industriestadje Butte in Montana, en van de amateur-acteurs die min of meer hun eigen leven spelen. Zoals in veel van zijn werk uit hij via dit verhaal over kleine marginale Amerikanen bijtende kritiek op de Amerikaanse samenleving.