Ansgars Tod
Na Evelyne verschuift de aandacht naar haar nieuwe vriend Ansgar. Ze worden een onafscheidelijk koppel, al probeert Olga daar op een dramatische manier tussen te komen. Ansgar gaat gebukt onder twijfel aan zichzelf. Door zijn ouders zijn vader is de geestelijke leider van een religieuze sekte is hij altijd behandeld als een onbegrijpelijk artistiek genie. Hij verzet zich tegen dit beeld en gaat medicijnen studeren. Ansgar kan hard en cynisch zijn, vooral tegen mensen van de oudere generatie.Clarissa, Hermanns liefde, wint een celloconcours met een door Hermann gecomponeerd stuk. Ze krijgt daardoor van de anderen alle aandacht, wat slecht valt bij Hermann. De artistieke vrienden vieren tijdens carnaval feest en Ansgar sterft door een ongeluk.De serie is aangekomen in het jaar 1962, het jaar waarin zesentwintig jonge Duitse filmmakers, onder wie Reitz, het befaamde Oberhausener Manifest publiceerden.