Ambition
In deze recentelijk voltooide, negen minuten durende film wordt met lichamen gesmeten, worden handen geschud en wordt er ontbeten -- en dat alles uit naam van de ambitie. Centraal staan George, zijn vriendin en zijn vrienden, zijn baas en zijn aanbidders. 'I want to be awed by my own accomplishments', stelt hij, 'I'm good at what I do', en dat is ook zo. Maar volgens zijn baas heeft George ongelijk en moet hij of geïndoctrineerd of ontslagen worden. Zijn vriendin Trish heeft een lyrisch en dringend advies voor George: 'Sta stil bij ongecompliceerde schoonheid. Het landschap. De zon op je gezicht. Hou te allen tijde het beeld van je dood met plezier voor ogen. Win aan inzicht. Probeer te verhelderen en te troosten, niet te verdoezelen of te mystificeren.' Nochtans is het op het eind van de film niet duidelijk of George deze woorden ter harte zal nemen en zijn hoogmoed zal afzweren.Ambition wordt, net als Theory of achievement, gekenmerkt door scherpe dialogen, een spitsvondig plot en droge humor. De personages houden zich onledig met het leven, de vrijheid, het nastreven van geluk en een behoorlijke baan: veelal vluchtige en tegenstrijdige doelen.