3-4 Jugatsu - Boiling point
De tweede harde actiefilm van en met Takeshi, dit keer in een niet zo grote rol als in Violent Cop, maar wel een die de nodige indruk maakt. Na deze film zou Takeshi er voor kiezen om geheel achter de camera te verwijnen.De film draait om de pompbediende Masaki, die in zijn vrije tijd meespeelt in het honkbalteam The Eagles. Masaki is bepaald geen groot sportman en zijn teamgenoten geven hem dan ook te verstaan dat hij beter kan vertrekken. Terug bij zijn benzinestation wordt hij door een gangster gedwongen om zijn auto te wassen. Masaki doet dit niet consciƫntieus genoeg naar de zin van de gangster, die hem vervolgens in elkaar slaat. Pech lijkt definitief te hebben toegeslagen.De door Takeshi gespeelde snackbareigenaar is min of meer de sponsor van het honkbalteam. Hij is zelf een voormalige gangster die besluit om de ongelukkige Masaki te helpen. Plotseling komen zijn honkballers erachter dat hun sponsor is verdwenen en met Masaki gaan ze naar de gangsters om uit tezoeken wat er is gebeurd. Twee Eagles worden bijna doodgeslagen en Masaki slaagt er maar net in te ontsnappen. Hij neemt een tankwagen mee van het benzinestation en rijdt daarmee rechtstreeks naar de schuilplaats van de gangsters.