Medea is an intelligent, highly educated woman who gives up on her dreams when she falls for rich businessman Alexei. When the pair have two children, she patiently waits for him to divorce his wife, and as he decides to emigrate from Russia to Israel, she meekly follows him. But when he shuns her for having committed a crime to protect him, her blind love turns into burning rage.
This contemporary version of Euripides’s 2,500-year-old myth about Jason and Medea acquires additional meaning by being set in ‘the promised land’. Desperate Medea loses herself in religion and sexual excess before her thoughts of revenge get the upper hand. The woman who views love as more important than children is impressively portrayed by Georgian actress Tinatin Dalakishvili, who is introverted and fragile at one moment, whilst volatile and capable of deadly violence the next.