The Hole’s Journey
A worn-out floor, the hole underneath, a political activist, and the Ouled Sbita tribe are the protagonists in this political satire. For 23 years, the director’s chair at an international art institute scratched the wooden floor. This 102cm x 120cm floor section is cut out and sent to an expropriated piece of land in Morocco. In The Hole’s Journey, Ghita Skali uses sharp wit, personal stories and playful editing to touch on specific power dynamics and freedom of choice.