The Hangman at Home – VR
“What does a hangman think about when he goes home at night from work?” is the opening line of American Carl Sandburg’s 1922 poem ‘The Hangman at Home’. The latter is what animators and immersive artists Michelle and Uri Kranot’s eponymous VR installation is loosely based on, and it won them a Grand Jury Prize at the Venice Film Festival.