W.H. Hudson’s Remarkable Argentine Ornithology
A live performance with vintage magic lanterns and handmade lantern slides tells the tale of famed naturalist Hudson's spellbinding recollection of birds seen as a child from the pampas of his native Argentina. But the magic lantern also brings out other, hidden layers, including an encounter with nature teetering between joy and dread.