Arabian Nights: Volume 3 – The Enchanted One
Many of the actors in Arabian Nights play multiple roles. Some of them, including several bird trappers, play themselves. These bird fanciers provide the trilogy’s most realistic portrayal of contemporary life in Portugal, with the love of birdsong as poetic touch. Yet even here an Oriental genie can suddenly pop up. Imagination is thicker than water.