Eine Serie von Gedanken (Miscellanea IV–VII)
Three variations on the most extreme form of filial piety, not always voluntary: the son's sacrifice (by the father's hand). El Greco in Toledo (Miscellanea V) shows Emigholz trying - in many ways - to come closer to a painting; Leonardo’s Tears (Miscellanea VI) is a scratch videoesque tribute to a football player's struggle; On Board the USS Ticonderoga (Miscellanea VII) retells a photograph of men not long for this earth. The last piece, A Museum in Essen (Miscellanea IV), offers the by now necessary cinematic space for contemplation, some distance and quiet to give the eyes a rest and let the mind roam freely. Note that the pieces are not strictly presented in their consecutive order - a reminder, perhaps, that the numbering is only one of many possible sequences. An Emigholz compendium.