F*ck for Forest
Danny, a roaming twenty-something from Norway, moves in with neo-hippies in Berlin. His new housemates form a group that campaigns on behalf of nature through 'ecoporn'. Surrounded by old-school clouds of incense and guitar music, they film their sexual exploits and then publish the films on their activist website. Visitors to the site pay to watch the films and the group uses the money to save rainforests.
For this documentary, Marczak follows these extremely serious 'erotic activists' in Berlin and on their trips to Colombia and Peru, from which the well-intentioned hippies return rather disillusioned. The protagonists are introduced in a dryly comic voice-over that subtly confirms all the stereotypes. As do the protagonists themselves, who make coffee topless, incessantly smoke joints and say such things as: 'I really like your energy level.' Free love meets altruism meets twenty-first-century campaigning.