Atambua 39° Celsius
Rootlessness gnaws at the souls of East Timorese refugees in the dusty border town of Atambua. Bus driver Ronaldo escaped when violence broke out over independence after the referendum in 1999. He left his wife and two daughters behind but took his son João with him. Embittered, he swears he will only return when his birthplace is Indonesian again.
João is now a teenager who avoids his father, hangs out with friends and seeks solace in cassette recordings of his mother's voice. Apart from Ronaldo being sacked for drinking, not much happens in their lives, that have ground to a halt, until João takes a fancy to Nikia, a girl he hasn’t seen for a long time and who holds a painful secret.