Desert 79°: 3 Journeys Beyond the Known World
Desert 79° looks over the edge of the known world. Three stammering reports by polar travellers, filmed in various tints of white. (1) The Greek Pytheas was the first to describe the Arctic Ocean (330 BC). (2) Admiral John Ross met the only inhabitants of the universe on an unknown Arctic coast (1819). (3) After his hot air balloon crashed on its way to the North Pole, the Swedish inventor Andree embarked on a long journey by foot over the ice cap (1897).